Рекомендації Міжнародної Морської Організації

Виписка з Рекомендацій Міжнародної Морської Організації

з безпечного використання пестицидів на судах. Видання 1996 року.

3.4.3. Фумігація в транзиті

3.4.3.1. Фумігація в транзиті повинна проводитися тільки на розсуд капітана судна. Це ясно повинні розуміти судновласники, фрахтователи і всі інші зацікавлені сторони при розгляді питання про транспортування вантажу, який може бути заражений. Багато факторів повинні враховуватися при виборі методів фумігації. Капітан повинен знати вимоги правил держави судновласника з питання фумігації транзиті. Цей процес повинен бути узгоджений з адміністрацією порту навантаження. Процес здійснюється двома способами:

  1. фумігація, при якій обробка вантажу відбувається в герметичному приміщенні під час рейсу і в якому перед відплиттям не проводилася дегазація;
  2. фумігація вантажу в порту навантаження, коли дегазація провадилася до відходу судна, але при цьому сертифікат чистоти для вантажних приміщень не може бути виданий через залишкового газу і того, що вантажні приміщення були знову закриті перед відплиттям.

3.4.3.2. Перед тим, як прийняти рішення про відплиття з фумігіруемим вантажем, слід взяти до уваги той факт, що в силу робочих умов, обставини, наведені в 3.4.3.1.2, можуть виникнути не навмисно, тобто судно може відплисти на вимогу раніше, ніж почнеться хімічний процес фумігації. В таких обставинах потенційні небезпеки можуть бути також великі, як і у випадку з запланованої фумігації в транзиті, і тому повинні дотримуватися всіх заходів, наведені у наступних параграфах.

3.4.3.3. Перед тим, як прийняти рішення про проведення запланованої фумігації в порту і її продовженні в море, необхідні запобіжні заходи повинні бути вжиті. Вони включають наступне:

  1. принаймні, два члени екіпажу (включаючи одного офіцера), які пройшли відповідне навчання (див. 3.4.3.6), повинні бути призначені капітаном відповідальними за підтримання безпечних умов в приміщеннях, машинному відділенні та інших робочих приміщеннях, після того, як капітан судна прийняв відповідальність за фумігацію в транзиті від представника фумігаційної компанії (див. 3.4.3.12);
  2. навчені представники капітана повинні проінструктувати екіпаж перед початком фумігації, і проінформувати представника фумігаційної компанії про результати інструктажу.

3.4.3.4. Порожні вантажні приміщення повинні бути інспектувати і / або випробувані на можливий витік газу за допомогою приладів так, щоб відповідні заходи по герметизації могли б бути здійснені до або після навантаження.Представник фумігаційної компанії спільно з навченими представниками капітана повинен визначити, наскільки вантажні приміщення, що підлягають фумігації, є або можуть бути досить герметичними для запобігання витоку фуміганту в житлові приміщення, машинне відділення та інші робочі приміщення судна. Особливу увагу слід приділити потенційно проблематичним місцям, таким як льяла і вантажна система. По завершенню такої інспекції та / або випробування представник фумігаційної компанії повинен видати капітану акт про те, що така інспекція та / або випробування були проведені, про те, які були вжиті заходи і про те, що вантажні приміщення є або можуть бути задовільними для фумігації. У випадку, якщо вантажне приміщення недостатньо герметично, представник фумігаційної компанії повинен видати капітану та іншим зацікавленим сторонам відповідний акт.

3.4.3.5. Житлові приміщення, машинне відділення, приміщення, які використовуються для управління судном, часто відвідувані робочі зони та складські приміщення, такі як приміщення під баком безпосередньо прилеглі до вантажних приміщень, які зазнали фумігації в транзиті, повинні контролюватися відповідно до вимог пункту 3.4.3.13. Особливу увагу слід приділити контролю концентрації газу в проблемних місцях, про які йшла мова в 3.4.3.4.

3.4.3.6. Навчені представники капітана, призначені відповідно до п. 3.4.3.3 повинні бути забезпечені і бути знайомі з:

  1. Інформаційним Листом з безпечного використання препарату; і
  2. інструкціями на ярлику фуміганта або самої упаковки, такими як рекомендації виробника фуміганта, що стосуються методів визначення фуміганта в повітрі, його поведінки і небезпечних властивостей, симптомів отруєння, відповідної першої допомоги і спеціального медичного лікування, а також процедур для екстрених випадків.

3.4.3.7. Судно повинно мати:

  1. газоаналізатори і відповідні трубки для визначення концентрації газу відповідно до пункту 3.4.3.12, разом з інструкціями з використання та нормами ГДК в робочій зоні;
  2. інструкцію по знищенню залишків фуміганта;
  3. щонайменше, чотири комплекти засобів індивідуального захисту, відповідних використовуваному фуміганту;
  4. необхідні ліки та медичне обладнання;
  5. копію останньої версії Медичного довідника першої допомоги при нещасних випадках пов'язаних з небезпечними препаратами (MFAG). Особливу увагу приділити таблиці 550.

3.4.3.8. Представник фумігаційної компанії повинен письмово сповістити капітана про вантажних приміщеннях підлягають фумігації, а також про будь-яких інших приміщеннях, в які небезпечно входити під час фумігації. Під час закладки фуміганта представник фумігаційної компанії повинен забезпечити контроль безпеки прилеглих приміщень.

3.4.3.9. Якщо вантажні приміщення мають вантаж, який підлягає фумігації в транзиті, то:

  1. після закладки фуміганту, представник фумігаційної компанії спільно з навченими представниками капітана, проводять первинну перевірку на предмет витоку газу і в разі виявлення витоку проводять додаткову герметизацію. Якщо капітан задоволений виконанням всіх заходів, перелічених у п. 3.4.3.1 ... 3.4.3.12, то судно може покинути порт. В іншому випадку, слід виконати вимоги, наведені в п. 3.4.3.9.2 або 3.4.3.9.3.

Якщо умови 3.4.3.9.1 не виконані, то

або:

  1. Після фумігації судно повинно бути затримано або в порту у відповідного причалу або на якірній стоянці так довго, як це необхідно для того, щоб газ в фумігіруемих вантажних приміщеннях міг досягти досить високої концентрації для виявлення можливого витоку. Особливу увагу слід приділити тим випадкам, коли були застосовані тверді або рідкі фуміганти і потрібно тривалий період часу (зазвичай від 4 до 7 днів, якщо не використовується система рециркуляції) для досягнення високої концентрації, що дозволяє визначити витік.Якщо витоку визначені, то судно не повинно залишати порт аж до виявлення джерел цих витоків і їх нейтралізації. Після усунення всіх похибок і готовності судна до відплиття, тобто відсутності витоку газу, представник фумігаційної компанії повинен видати капітану письмовий акт про те, що:
    1. газ у вантажних приміщеннях досяг досить високої концентрації для виявлення будь-яких можливого витоку;
    2. приміщення, що примикають до фумігованими вантажними приміщень, були перевірені і є вільними від газу;
    3. представник судна вміє поводитися з наданим обладнанням, призначеним для визначення концентрації газу.

або:

  1. Після закладки фуміганту і відразу ж після відплиття судна, представник фумігаційної компанії повинен залишатися на борту до тих пір, поки газ в фумігіруемих вантажних приміщеннях не досягне досить високої концентрації для виявлення будь-яких можливих витоків або до тих пір, поки фумігіруемий вантаж не буде вивантажений (див . 3.4.3.20), і в жодному разі забезпечити безпеку екіпажу. Перед тим як покинути судно, він повинен переконатися, що судно перебуває в безпечному стані, тобто витоків газу немає. Він повинен видати капітану письмовий акт про те, що умови п. 3.4.3.9.21., 3.4.3.9.2.2 і 3.4.3.9.2.3 були виконані.

3.4.3.10. Після закладки фуміганта представник фумігаційної компанії повинен повісити попереджувальні знаки біля всіх входів в приміщення, про які повідомлено капітан відповідно до 3.4.3.8. Ці попереджувальні знаки повинні вказувати найменування фуміганта, дату і час початку фумігації * .

3.4.3.11. У відповідний час після закладки фуміганта представник фумігаційної компанії разом з представником капітана повинен перевірити житлові приміщення, машинне відділення та інші робочі приміщення на предмет відсутності небезпечної концентрації газу.

3.4.3.12. Після виконання всіх вимог з безпеки представник фумігаційної компанії повинен формально письмово передати капітану відповідальність щодо забезпечення безпечних умов у всіх житлових і робочих приміщеннях.Представник фумігаційної компанії повинен забезпечити судно надійними засобами газоаналізу та індивідуального захисту, і забезпечити запасом детекторних трубок для відбору проб газу відповідно до п. 3.4.3.13.

3.4.3.13. Перевірки концентрації газу в певних місцях, що включають, принаймні, приміщення, зазначені в п. 3.4.3.5, повинні проводитися протягом усього рейсу, щонайменше, через кожні 8:00 або частіше, якщо це рекомендується представником фумігаційної компанії. Показання повинні записуватися в судновий журнал.

3.4.3.14. За винятком екстрених випадків, вантажні приміщення, загерметизовані для фумігації в транзиті, ніколи не повинні відкриватися в морі і в них ніхто не повинен входити. Якщо необхідно, то входити повинні, принаймні, дві людини у відповідних засобах індивідуального захисту, з надітими ременями безпеки прикріпленими до троса, який контролює людина зовні цього приміщення, також оснащений апаратом стисненого повітря.

3.4.3.15. Якщо необхідно провентилювати вантажне приміщення або приміщення, повинні бути вжиті всі необхідні заходи, щоб уникнути акумуляції газу в житлових або робочих приміщеннях. З цією метою слід ретельно контролювати ці приміщення. Якщо в якийсь момент концентрація газу в цих приміщеннях перевищує порогове значення (TLV), то звідти слід евакуювати людей, а вантажні приміщення додатково загерметизувати. Якщо вантажне приміщення додатково герметизувати після вентиляції, то не повинно вважатися, що воно абсолютно вільно від газу і перш ніж входити в нього, повинні бути проведені необхідні виміри газу та прийняті відповідні запобіжні заходи.

3.4.3.16. Перед приходом судна, зазвичай не менше, ніж за 24 години, капітан повинен проінформувати відповідні влада країни призначення і портів заходу про те, що проводиться фумігація в транзиті. Ця інформація повинна включати тип використовуваного фуміганта, дату фумігації, вантажні приміщення, де проводилася фумігація, інформацію про те, чи була розпочата вентиляція. По прибуттю в порт вивантаження капітан повинен також надати інформацію відповідно до п. 3.4.3.6.2 і 3.4.3.7.2.

3.4.3.17. По прибуттю в порт вивантаження повинні виконуватися вимоги приймаючих країн, що стосуються вивантаження фумігіруемого вантажу. Перед входом в фумігованими вантажне приміщення, навчений персонал фумігаційної компанії, або інші уповноважені особи, використовуючи засоби індивідуального захисту, повинні провести ретельний контроль приміщень, для забезпечення безпеки персоналу. Заміри концентрації газу слід записувати в судновому журналі. У разі необхідності, або в екстреному випадку, капітан може почати вентиляцію фумігіруемих вантажних приміщень відповідно до умов 3.4.3.15, для забезпечення безпеки екіпажу на борту судна.Якщо ця робота повинна бути виконана у відкритому морі, то перед її виконанням капітан повинен взяти до уваги стан моря і погоди.

3.4.3.18. Під час вивантаження слід користуватися тільки механічними засобами, що дозволяють персоналу не входити у вантажні приміщення, де знаходиться фумігованими вантаж. Тим не менш, коли присутність персоналу у вантажних приміщеннях необхідно для обробки і управління розвантажувальним обладнанням, слід вести постійний контроль концентрації газу в цілях забезпечення безпеки працюючого персоналу. При необхідності цей персонал повинен бути оснащений адекватними засобами індивідуального захисту.

3.4.3.19. На останньому етапі вивантаження, коли виникає необхідність, щоб персонал увійшов у вантажні приміщення, цей вхід слід дозволяти тільки після того, коли такі вантажні приміщення будуть вільні від газу.

3.4.3.20. По завершенню вивантаження, коли судно уникло фуміганта і сертифіковане про це, слід прибрати всі попереджувальні знаки. У цьому плані будь-яка дія має бути записано в судновому журналі.



* приклад такого попереджувального знаку дається в додатку 3